czwartek, 16 czerwca 2011

Zgodnie z zapowiedzią - cukier różany

Zachęcam Was do zrobienia cukru różanego. Robi się go błyskawicznie i wystarczy do tego garść płatków nie tak jak do nalewki czy konfitury.
Dodam jeszcze, że do wszystkich przepisów używamy płatków dzikiej róży - rosa canina.


Wystarczy utrzeć płatki z cukrem a następnie go wysuszyć. Proporcje zależą już od upodobania i tego jak bardzo aromatyczny cukier chcemy uzyskać. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku.


Ostatnio kupiłam słoik z napisem "home made" , (widzicie go?) myślę, że świetnie się nadaje na mój home made cukier:)



A na zakończenie pokarzę jeszcze jaką niespodziankę sprawiła mi Dagi. Dosłała mi dodatkową literkę, żeby moje & E było kompletne:)


Cudnie razem wyglądają prawda?
Wielgachne dzięki dla Ciebie Dagi!!!

Miłego dnia dla Wszystkich! Ja zmykam na przedszkolną wycieczkę z Maczkiem:) 

20 komentarzy:

  1. Mam ogromną ochotę zrobić taki cukier.
    Jak go suszysz?
    Pozdrowienia ślę.
    Literki śliczne;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusisz przepiękną słodyczą.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  3. Też mam taki cukier :)), a literki cudne :))
    buziole

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba wybiorę się na poszukiwania dzikiej róży, Twoje wyroby tak kuszą;) Cudny słoik i litery. Pozdrawiam cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż mi tu pachnie tymi różami!

    OdpowiedzUsuń
  6. pięknie wygląda i pewnie pachnie cudownie

    OdpowiedzUsuń
  7. No i ladniutko! Ciesze sie! :)
    Ah, ten cukier! I tak do herbatki, tak?

    Pa!
    Dagi

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam nadzieje ze znajde rozyczki gdzies za miastem, bo ten cukier chodzi juz za mna dobre 2 latka :)
    Literki cudne, swietny prezent od Dagi.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny prezent, na cukier muszę się skusić, wygląda wybornie!

    OdpowiedzUsuń
  10. och ta róża. gdybym ją miała to od razu bym zrobiła taki cukier. Musi być pyszny!
    Literki super wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  11. Myszko, w zyciu bym mi do glowy nie przyszlo, ze tak sie robi rozany cukier, poza tym wstyd sie przyznac nie mialam pojecia o jego istnieniu!
    Wyglada pieknie i apetycznie, zaloze sie, ze pachnie tez bosko.
    sciskam
    B.
    literki od D. sa sliczne

    OdpowiedzUsuń
  12. * Florentyna - rozsypałam cukier na płaskich talerzach i przez noc wysechł
    * Dagi Mara - ja herbatę piję gorzką z mlekiem (i nie ma tu żadnego wpływu miejsce, w którym mieszkam, już w PL taką piłam) ale myślę, że z takim cukrem będzie pyszna. Taki cukier świetnie się nadaje do posypania ciasteczek domowej roboty:)

    OdpowiedzUsuń
  13. dzieki za przepis
    juz od zeszlego roku szukalam w okolicach krzakow i w tym roku juz na pewno go popelnie...kto wie moze na nalewke starczy :D

    OdpowiedzUsuń
  14. MYSZKO NO SŁODZIUTKO I AROMATYCZNIE WYGLADA TEN CUKIER...-FAJNY NAPIS..A LITERKI-MISTRZOSTWO-POZDRAWIAM:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Alez piekny ma kolor ten cukier. Napewno skorzystam z przepisu i tego na różnaa naleweczke równiez.
    dziekuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Alez mi się podoba ten koloryzowany cukier.Mam pecha bo nie mam możliwości narwania rózy, a krąść z miejskich krzaków tochę się boje i wstydzę:P A dzemik z róży kupilam w Krakowskim Kredensie i od swieta robię sobie grzanki z w/w.Pozdraiwam:)

    OdpowiedzUsuń
  17. słoik pasuje idealnie a Twój różany cukier ma piękny kolor!

    OdpowiedzUsuń
  18. cudne literki ja marzę o takich A&M :))

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny patent z tym cukrem różanym :)
    skorzystam z przepisu :)

    OdpowiedzUsuń